ESG

Aktualizováno: 24. 4.


ESG je dnes oblíbená zkratka. Stojí za ní reporting firmy o jejím dopadu na životní prostředí (E jako Enviroment), respekt k sociálním hodnotám (S jako Social) a aspekty prospěšného řízení společností nebo chcete-li férového businessu (G jako Governance). Velice to připomíná dříve oblíbené CSR, Corporate Social Reponsibility, jenom rozšířené o aspekt životního prostředí.


ESG je v našich končinách vnímána jako příliš velké a těžko uchopitelné téma. Zachraňme planetu, pomocí zákazů a příkazů. To nebude fungovat. ESG neznamená, že si jdeme něco odepřít.


My se snažíme toto téma uchopit pragmaticky. ESG není nic nového. Hodně firem se v souladu s těmito zásadami podvědomě chová.


Pokud máte výrobní závod někde na malém městě, tak samozřejmě nechcete ničit potok vedle vypouštěním odpadu do něj, topíte tak, aby to nezakouřilo celou obec, ale aby vás to nestálo majlant, zaměstnance se snažíte udržet a pomáháte třeba místní škole. To vše je vlastně ESG. V neposlední řadě se chováte férově k zákazníkům, protože víte, že udělat business jednou nestačí, ale potřebujete ho opakovat. Zejména v digitálním světě je tohle důležité.


My tohle celé dokážeme vzít, optimalizovat a připravit tak, aby díky tomu zákazník měl v budoucnu lepší podmínky pro získání úvěru nebo vyjednávání s odběrateli.